Com serà l’educació de el futur?

El sistema actual d’educació comença a estar obsolet. Els nens estudien i memoritzen coses que és probable que mai necessitin implementar.

La informació i les dades que semblen importants en una escola, majoritàriament estan descontextualitzades, i els que estudien acaben sense desenvolupar les habilitats necessàries per aconseguir els resultats que desitgen en la seva vida.

Per aquesta raó, l’educació de el futur planteja canviar aquest sistema gairebé del tot. Un important informe de l’organització nord-americana Getting Smart, a partir d’investigacions i projectes entorn a l’educació, ha esmentat com es projecta l’educació pel futur, específicament per a l’any 2035.

Quins canvis tindrà el sistema educatiu?

Un dels canvis més evidents serà l’accessibilitat a l’educació. Internet arribarà pràcticament a qualsevol zona, incloent les zones rurals.

A més, no totes les classes seran estrictament presencials gràcies a la realitat virtual i el desenvolupament tecnològic. No obstant això, les classes presencials es faran en aules molt obertes, lliures de CO2, que sol afectar la concentració dels alumnes.

Els nous espais estaran pensats perquè els alumnes interactuïn majoritàriament en equips, i no de manera individual. Es tindran molt en compte les habilitats socials i les capacitats dels infants per enfrontar-se a nous reptes; és per això que no hi haurà matèries estrictament establertes.

Els alumnes seran sorpresos amb temàtiques que no esperaven, el que els ensenyarà a no tenir por d’enfrontar-se a nous projectes o canvis en la vida.

Aquests nous espais han de fomentar la pràctica d’esports i activitats referent a les arts.

A més, el seguiment dels alumnes es farà de forma molt personalitzada, rebran comentaris d’acord al seu tipus de perfil; podran veure els seus resultats i progressos en base als seus objectius.

L’objectiu de la nova educació

L’objectiu principal de l’educació del futur és desenvolupar habilitats realment essencials per a la vida de les persones.

L’educació passarà de donar importància a les sumes i restes, a enfocar els seus esforços a desenvolupar noves habilitats en els nens per gestionar projectes, col·laborar en equip i dominar diversos idiomes.

Canviarem l’actual educació destinada a crear empleats passius, i s’educarà en el futur per desenvolupar des de petits l’instint innovador i emprenedor dels estudiants.

Noves formes de titulació

Tot i que no deixaran de ser importants els títols per haver completat algun curs, com per exemple passar de la secundària a la universitat; tampoc serà determinant. Els alumnes hauran de demostrar les seves habilitats permanents en certes àrees, ja que els títols estendran la seva vigència a llarg termini, i per tant s’hauran de garantir les habilitats que han après.

Hi haurà un sistema de credencials que validarà certes capacitats dels alumnes per a les diferents àrees.

Els pares estaran compromesos amb l’educació

Per al futur, no només serà important la participació dels alumnes a l’hora d’educar els nens, sinó que també els pares hauran d’involucrar de manera especial. Estaran al tant de tot el que els seus fills aprenen. De fet, sempre podran accedir a les classes de forma virtual i monitoritzar juntament amb els professors, l’avanç dels seus fills.

De la mateixa manera, als alumnes se’ls impulsarà a tenir experiències laborals reals. Perquè els seus coneixements no quedin en la teoria sense pràctica.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *